متخصصین ارتودنسی
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

متخصص ارتودنسی کیست؟

پیدا کردن دکتر متخصص و حاذق ارتودنسی کار مهمی است.اعتماد کردن به دکتر بسیار حائز اهمیت است .امیدواریم با خواندن مطلب زیر بتوانید تصمیم درست را در خصوص انتخاب دکتر متخصص بگیرید.در زیر اطلاعات مختصری در مورد پزشک ارتودنسی در اختیار شما قرار داده ایم .

ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی  دندانپزشکی است که پس از گذراندن دوره ۶ ساله عمومی  و چند سال کسب تجربه بالینی، یک دوره تخصصی تمام وقت سه ساله را سپری نموده و با اتمام یک پایان نامه تحقیقی در زمینه ارتودنسی قادر به تشخیص و درمان اصولی ناهنجاری های دندانی، فکی به منظور برقراری تناسب و زیبایی صورت و دندانها می باشد. متخصص ارتودنسی بعد از پایان دوره می بایست برای آشنایی با تکنیک های جدید به صورت مرتب با شرکت در برنامه هایی تحت عنوان بازآموزی حرفه ای، خود را به روز نگه دارد. تمامی متخصص  های ارتودنسی  دندانپزشک هستند ولی تنها کمتر از ۲ درصد دندانپزشکان ایران، متخصص ارتودنسی هستند.

 

روش شناخت متخصص ارتودنسی

یک روش ساده توجه به عناوین نوشته شده روی تابلو و مهر دندانپزشکی است که به وی مراجعه می کنید. واژه متخصص ارتودنسی مختص دندانپزشکی است که دوره تخصصی را طی دوره ای مجزا بعد از دوره دندانپزشکی عمومی در دانشگاههای معتبر کشور گذرانده است حال آنکه کلماتی از قبیل ارتودنسی ،  زیبایی،عضو انجمن ارتودنسی و ... به تنهایی گواهی بر دارا بودن تخصص در این زمینه نمی باشند. روش دیگر مراجعه به لیست متخصصین ارتودنسی ایران (بنابر آخرین اعلام انجمن ارتودنتیست های ایران) می باشد، به این صورت که در لینک اعضای انجمن می توانید از بودن نام دندانپزشک خود در لیست متخصصین کشور اطمینان حاصل کنید.





:: برچسب‌ها: دندانپزشک متخصص , متخصص ارتودنسی , تشخیص متخصص ارتودنسی , متخصص زیبایی دندان , لیست متخصصین ارتودنسی , دکتر محمد بهناز , رشته ارتودنسی , رشته دندانپزشکی , فرق دندانپزشک و متخصص ,
:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: